ARTIKEL 1. ALGEMEEN
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten met betrekking tot de verkoop en levering van producten via de internetsite van Mi Cielo.
1.2 Het accepteren van aanbiedingen of het plaatsen van bestellingen op de internetsite van Mi Cielo betekent dat de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden wordt aanvaard.
1.3 Mi Cielo wijst eventuele algemene (inkoop)voorwaarden van de klant uitdrukkelijk van de hand.
1.4 Wijzigingen ten opzichte van de aangegane Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig, indien en vanaf het moment dat zij schriftelijk zijn bevestigd door mi Cielo. Mondelinge afspraken of toezeggingen
van Mi Cielo zijn slechts bindend nadat deze schriftelijk zijn bevestigd door Mi Cielo.
1.5 Indien en voor zover enige bepaling van de Algemene Voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven.
ARTIKEL 2. DEFINITIES
2.1 Mi Cielo: de vennootschap onder firma met beperkte aansprakelijkheid, hoofdkantoor is gevestigd op de Noordeinde 77, 3201 AK te Spijkenisse.
2.2 Klant: de rechtspersoon of natuurlijke persoon die met Mi Cielo de Overeenkomst heeft gesloten.
2.3 Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden.
2.4 Overeenkomst: overeenkomst strekkende tot de levering van de producten door Mi Cielo aan de klant.
2.5 Schriftelijk: op schrift of per e-mail.
2.6 Producten: de producten die door Mi Cielo op haar internetsite worden aangeboden.
2.7 Intellectueel Eigendom: alle rechten van intellectuele eigendom en daarmee verwante rechten, zoals auteursrechten, merkrechten, octrooirechten, modelrechten, handelsnaamrechten, databankrechten en naburige rechten.
2.8 Internetsite: www.mi-cielo.nl
2.9 Persoonsgegevens: persoonsgegevens zoals gedefinieerd in de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 April 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (AVG).
ARTIKEL 3. TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
3.1 Alle aanbiedingen van Mi Cielo, alsmede de door Mi Cielo opgegeven prijzen, vergoedingen en termijnen, zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
3.2 Een Overeenkomst komt slechts tot stand nadat een aanvraag of bestelling van of namens de klant door Mi Cielo schriftelijk is bevestigd. Behoudens bewijs van het tegendeel zijn de administratieve gegevens van Mi Cielo
beslissend en bindend voor de inhoud van de Overeenkomst en dienen deze gegevens als bewijs van de Overeenkomst.
3.3 Mi Cielo heeft te allen tijde het recht om een bestelling zonder opgaaf van redenen te weigeren, hetgeen de klant door Mi Cielo zo spoedig mogelijk zal worden meegedeeld.
3.4 De klant garandeert dat de opgegeven informatie in de aanvraag aan Mi Cielo juist en volledig is.
ARTIKEL 4. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
4.1 Mi Cielo zal zich inspannen de Overeenkomst zorgvuldig en naar behoren uit te voeren, overeenkomstig de met de klant schriftelijk vastgelegde afspraken.
4.2 Kennelijke (schrijf)fouten en vergissingen op de internetsite en/of in de bevestigingse-mail binden Mi Cielo niet.
4.3 De klant kan zelf wijzigingen van adres- en andere persoonsgegevens doen in het persoonlijke Mijn Mi Cielo-account. Alle gevolgen die voortvloeien uit niet tijdige melding van (adres)wijzigingen, komen geheel voor rekening en risico van de klant.
ARTIKEL 5. LEVERING
5.1 Levering door Mi Cielo:
5.1.1 Standaardleveringen binnen Nederland vinden plaats met verzendkosten van 7,50 euro. Voor bestellingen binnen Europa zal de prijs variëren en aangepast worden naar het geldende tarief.
5.2 Alle door Mi Cielo genoemde (leverings)termijnen worden bij benadering gegeven en zijn vastgesteld op grond van de gegevens en omstandigheden die bij het aangaan van de Overeenkomst aan Mi Cielo bekend waren.
Opgegeven leveringstermijnen zullen nimmer zijn te beschouwen als een fatale termijn.
5.2.1 Overschrijding van de door Mi Cielo opgegeven leveringstermijnen, door welke oorzaak dan ook, geeft de klant nimmer recht op schadevergoeding of niet-nakoming van enige op hem rustende verplichting uit de
desbetreffende Overeenkomst dan wel een daarmee samenhangende Overeenkomst.
5.2.2 Bij overschrijding van de maximale wettelijke levertijd van dertig (30) dagen heeft de klant het recht de Overeenkomst kosteloos te ontbinden. Hiervoor dient de klant Mi Cielo schriftelijk te berichten. Eventuele betalingen worden in dat geval binnen veertien (14) dagen na de kennisgeving aan de klant geretourneerd.
5.2.3 Mi Cielo levert bestellingen via de internetsite uitsluitend aan adressen in Nederland en België.
5.3. In het geval van een standaard levering via PostNL binnen Nederland, zal jouw bestelling binnen 3-5 werkdagen geleverd worden.
5.3.1 Wij zijn gerechtigd tot deelleveringen, voor zover dit voor jou op grond van een afweging van jouw en onze belangen redelijk is. In geval van deelleveringen zijn de daardoor ontstane extra verzendkosten uiteraard voor onze
rekening. De verzending van deelleveringen geschiedt voor ons risico. Bij ontvangst van elke deellevering gaat het risico voor de geleverde zaken op jou over. Indien wij met uitstaande deelleveringen in gebreke blijven of indien uitstaande deelleveringen voor ons niet mogelijk zijn, heb je het recht de Overeenkomst in het geheel te ontbinden of schadevergoeding wegens niet-nakoming van de gehele verbintenis te vorderen.
5.3.2 Feestdagen in Nederland variëren, wat invloed kan hebben op de levertijd van je bestelling en wat kan resulteren in een vertraging van de levering met maximaal twee (3) werkdagen na de feestdag.
ARTIKEL 6. PRIJZEN
6.1 Alle prijzen en tarieven zijn in euro’s inclusief BTW, de vermelde verzendkosten en eventuele andere heffingen van overheidswege opgelegd ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
6.2 Alle prijzen en tarieven genoemd op de internetsite en in mailings van Mi Cielo zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen, programmeer- en typefouten.
6.3 Op alle acties zijn de volgende voorwaarden van toepassing: acties kunnen niet gecombineerd worden met andere acties. Mi Cielo is niet aansprakelijk voor eventuele opmaak-, druk- of typefouten en prijswijzigingen en behoudt zich het recht om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen of de actie stop te zetten. Voor alle acties en promoties geldt: zolang de voorraad strekt.
ARTIKEL 7. BETALING
7.1 Tenzij anders overeengekomen, vindt betaling aan Mi Cielo van de verschuldigde prijs door de klant plaats door middel van een betaling per online betalingsopdracht. Mi Cielo kan de betalingsvoorwaarden wijzigen indien Mi Cielo van mening is dat de financiële positie of het betalingsgedrag van de klant of de aard van de relatie met de klant hiertoe aanleiding geven.
7.2 Alle bestellingen dienen door de klant te worden betaald volgens de door de klant gekozen betaalmethode. Betalingen kunnen worden uitgevoerd per creditcard (Mastercard, VISA, American Express, Apple Pay of Google Pay), via iDEAL. Mocht de klant kiezen voor iDeal, dan wordt de volledige aankoopprijs door de klant vooruitbetaald.
7.3 Mi Cielo is gerechtigd om de nakoming van verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten, in geval van een toerekenbare niet-nakoming door de klant van zijn verplichtingen op grond van de Overeenkomst.
7.4 Indien de betaling door klant geschiedt per creditcard, geldt het volgende. De verstrekte creditcardgegevens worden nagetrokken voordat de betaling geschiedt. Producten worden alleen verzonden naar het adres dat tijdens de bestelling door de klant op de internetsite van Mi Cielo wordt opgegeven als zijnde het adres van de creditcardhouder.
ARTIKEL 8. HERROEPINGSRECHT
8.1 Nadat de klant de bestelde producten heeft ontvangen, kan hij gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen na de ontvangst van de producten, de onderliggende overeenkomst met Mi Cielo, zonder opgaaf van redenen, herroepen.
8.2 Deze termijn gaat in op de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit neemt, of:
a) indien de consument in dezelfde bestelling meerdere goederen heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd, de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit neemt;
b) indien de levering van een goed bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel fysiek in bezit neemt;
c) voor overeenkomsten betreffende regelmatige levering van goederen gedurende een bepaalde periode, de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, het eerste goed fysiek in bezit neemt.
8.3 Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze schriftelijk aan Mi Cielo.
8.3.1. Modelformulier voor herroeping: Aan: [...]
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen (*)/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):........ Besteld op (*)/Ontvangen op (*): ........
Naam /Namen consument(en): ........ Adres consument(en): ........ Datum ........ Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
(*) schrappen wat niet past
8.3.2. Voor de uitoefening van het herroepingsrecht volstaat het om de mededeling van de uitoefening ervan te verzenden binnen de in artikel 8.1 vermelde termijn.
8.3.3. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
8.3.4. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in het vorige lid.
8.3.5. De klant dient de producten zo snel mogelijk, maar binnen veertien (14) dagen vanaf de dag van herroeping te retourneren. De klant dient de producten te retourneren naar een door Mi Cielo vastgesteld retouradres. Onverminderd het herroepingsrecht, dient u het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking terug te sturen en deze verpakking zo min mogelijk te beschadigen. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
8.3.6. Mi Cielo is niet verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van de producten; deze kosten komen voor rekening van de klant, die ook zelf de volledige verantwoordelijkheid draagt.
8.4 Verplichtingen van Mi Cielo bij herroeping:
8.4.1 Als Mi Cielo de melding van herroeping door de klant op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt zij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
8.4.2 Mi Cielo vergoedt uitsluitend de betaling voor de producten, exclusief de verzendkosten, en zal dit zonder vertraging, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de dag waarop de klant de herroeping aan Mi Cielo heeft gemeld, doen. Tenzij Mi Cielo aanbiedt het product zelf af te halen, mag gewacht worden met terugbetalen tot Mi Cielo het product heeft ontvangen of tot de klant aantoont dat het product teruggezonden is, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
8.4.3 Mi Cielo gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de klant heeft gebruikt, tenzij de klant instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.
8.4.4 Mi Cielo behoudt het recht om slechts de restwaarde van de geretourneerde producten te vergoeden wanneer de producten op risico van of door de schuld van de klant zijn beschadigd of anderszins een waardevermindering hebben ondergaan die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan wat nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
8.4.5 Mi Cielo kan de navolgende producten uitsluiten van het herroepingsrecht: Verzegelde en/of ongeopende producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
8.4.6 Bij gebruikmaking van een couponkorting geldt een minimum netto te besteden bedrag. Ingeval van een retour blijft het netto te besteden bedrag van toepassing. Mocht u door het retourneren van een product of producten beneden het minimum netto te besteden bedrag komen, wordt de volledige couponkorting met de retour verrekend.
ARTIKEL 9. RECLAME EN GARANTIES
9.1 De klant heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de Overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient de klant Mi Cielo daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen veertien (14) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijs mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen. Bij gebreke hiervan vervalt elke aanspraak ter zake.
9.2 Productafbeeldingen hoeven niet altijd overeen te komen met het uiterlijk van de geleverde producten. In het bijzonder kunnen er na assortimentsvernieuwingen van de fabrikant wijzigingen optreden in het uiterlijk en de verpakking van de producten. De klant kan geen klachten indienen over geconstateerde gebreken als het deze niet-essentiële wijzigingen in het product betreffen.
9.3 Indien de geleverde producten gebrekkig zijn, wordt er naar keuze van de klant binnen een redelijke termijn voorzien in een vervangend product of in een herstel van het gebrek. Ingeval van vervanging zijn deze Algemene Voorwaarden onverkort van toepassing op deze nieuwe levering. Indien de gekozen remedie onmogelijk is of de kosten ervan buiten verhouding zouden zijn voor Mi Cielo, heeft Mi Cielo het recht om deze remedie te weigeren. De kosten voor de remedie worden niet door Mi Cielo gedragen. Indien het herstel of de vervanging niet mogelijk is of de kosten ervan buiten verhouding zouden zijn, heeft de klant het recht om te kiezen voor een ontbinding van de koop of een vermindering van de koopprijs. Daarbij kan het gebruik dat de consument in de tussentijd van het goed heeft gehad in rekening worden gebracht.
9.4 Elke aanspraak van de klant ter zake van geleverde producten vervalt bovendien, indien:
* de producten niet (meer) te identificeren zijn als afkomstig van Mi Cielo;
* de gebreken (mede) het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig(e) en/of onjuist(e) behandeling, gebruik en/of opslag of onderhoud van de producten;
* Mi Cielo niet terstond door de klant in de gelegenheid is gesteld de reclames te onderzoeken en haar verplichtingen na te komen;
* de klant niet, niet-tijdig of niet behoorlijk heeft voldaan aan de nakoming van enige op hem rustende verplichting.
9.5 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de Overeenkomst beantwoorden, heeft Mi Cielo de keuze hetzij de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te herstellen, hetzij te vervangen door nieuwe producten. Op deze nieuwe levering zijn deze Algemene Voorwaarden onverkort van toepassing.
9.6 Klachten over gebreken verjaren in ieder geval twee (2) jaar na het tijdstip van afleveren van producten.
9.7 De kosten voor het terugzenden van producten bij geconstateerde gebreken zijn voor rekening van Mi Cielo.
ARTIKEL 10. GEBRUIK WEBSITE
10.1 Alle Intellectuele Eigendomsrechten, waaronder, maar niet beperkt tot, auteursrechten, merkrechten en databankrechten, op de informatie, teksten, afbeeldingen, logo’s, foto’s en illustraties op de internetsite en op lay-out en vormgeving van de website rusten bij Mi Cielo en/of haar licentiegevers. De klant en gebruikers van deze website erkennen deze rechten en garanderen dat zij zich zullen onthouden van iedere inbreuk daarop, waaronder mede wordt verstaan het maken van kopieën van de website anders dan technische kopieën benodigd voor het gebruik van de website (laden en in beeld brengen).
10.2 De informatie op de website wordt door Mi Cielo met voortdurende zorg en aandacht samengesteld en onderhouden. Fouten kunnen echter niet altijd voorkomen worden. Er kunnen dan ook op geen enkele wijze rechten worden ontleend aan de op de website aangeboden informatie. Mi Cielo aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit het gebruik van de website of uit de onvolledigheid en/of onjuistheid van de op de website verstrekte informatie en/of schade ten gevolge van het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn van de website.
10.3 De website bevat hyperlinks naar andere websites die door derden worden onderhouden. Mi Cielo heeft geen enkele invloed op de informatie, producten en diensten vermeld op deze websites en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit het gebruik van deze websites.
10.4 Mi Cielo draagt geen verantwoordelijkheid voor foto’s, beschrijvingen en ander voorlichtingsmateriaal op de website, die door derden zijn uitgegeven.
10.5 Mi Cielo garandeert niet dat aan haar toegezonden e-mails of andere elektronische berichten tijdig worden ontvangen en verwerkt en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van de niet tijdige ontvangst of verwerking van aan haar gezonden e-mails of andere elektronische berichten.
10.6 De door Mi Cielo opgeslagen versie van de desbetreffende communicatie geldt als bewijs daarvan, behoudens tegenbewijs door de klant.
ARTIKEL 11. PRIVACY EN VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS
11.1 Mi Cielo verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met haar beleid zoals omschreven in haar Privacy Statement.
ARTIKEL 12. AANSPRAKELIJKHEID
12.1 Alle aanwijzingen op de verpakking en bijsluiters dienen te worden opgevolgd. Voor afwijkend gebruik en/of hantering daarvan wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
12.2 Mi Cielo is, behoudens opzet en grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan ten gevolge van de onjuistheid en/of onvolledigheid en/of onrechtmatigheid van de inhoud van de internetsite, het (onjuiste) gebruik van de internetsite door de klant en het verstrekken van onjuiste gegevens door de klant. Mi Cielo is voorts, behoudens opzet en grove schuld, op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade ontstaan ten gevolge van de door haar geleverde producten en/of enige tekortkoming bij de uitvoering van de Overeenkomst of het schenden van enige andere verplichtingen jegens de klant.
12.3 Schade, als bedoeld in lid 1 van dit artikel, die naar het oordeel van de klant te wijten is aan de opzet of grove schuld van Mi Cielo, dient zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen dertig (30) dagen na het ontstaan daarvan schriftelijk aan Mi Cielo te zijn gemeld. Schade die niet binnen die termijn ter kennis is gebracht van Mi Cielo, komt niet voor vergoeding in aanmerking, tenzij de klant aannemelijk kan maken dat hij de schade redelijkerwijs niet eerder heeft kunnen melden.
ARTIKEL 13. OVERMACHT
13.1 Indien Mi Cielo als gevolg van een omstandigheid die niet aan haar toerekenbaar is, verhinderd is of in ernstige mate bemoeilijkt is om enige verplichting na te komen, dan is Mi Cielo gerechtigd haar verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten dan wel te annuleren, zonder dat de klant jegens Mi Cielo enige aanspraak heeft. Indien de periode van overmacht langer dan drie (3) maanden geduurd heeft, is zowel klant als Mi Cielo gerechtigd om de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen, zonder jegens de andere partij schadeplichtig te zijn.
ARTIKEL 14. ALTERNATIEVE GESCHILBESLECHTING
14.1 De Europese Commissie heeft een platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting gecreëerd. Dit biedt consumenten de mogelijkheid om geschillen in verband met hun online bestelling in eerste instantie op te lossen zonder naar de rechter te hoeven stappen. Het platform voor geschillenbeslechting is toegankelijk via de externe link https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
14.2 Wij zullen trachten eventuele geschillen die uit je online bestelling voortvloeien in der minne te schikken. Wij zijn echter niet verplicht deel te nemen aan een dergelijke geschillenbeslechtingsprocedure en wij kunnen u helaas niet garanderen dat wij aan deze procedure zullen deelnemen.
14.3 Je kunt ons ook per e-mail bereiken op [email protected]
ARTIKEL 15. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTER
15.1 Op alle onder deze Algemene Voorwaarden gesloten Overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
15.2 Alle geschillen welke tussen Mi Cielo enerzijds en klant anderzijds ontstaan voortvloeiend uit de Overeenkomst en of de uitleg of uitvoering daarvan, kunnen door Mi Cielo worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Rotterdam.
15.3 Claims en klachten kunnen worden ingediend op het adres vermeld in 2.1.
ARTIKEL 16. WIJZIGINGEN
16.1 Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen. Bezoek deze website daarom regelmatig om de meest actuele versie van de Algemene Voorwaarden te raadplegen.
eetlustverbetering / intieme hygiëne / verzorging
Sluit je aan bij onze tevreden klanten die genieten van de voordelen van Mi Cielo's doeltreffende en hoogwaardige producten, ontworpen voor welzijn en balans in het dagelijks leven.
Verkoopt goede producten. Snele levering, goede communicatie. Top site!
Super service!
Mi Cielo biedt een breed scala aan welzijnsproducten, waaronder Prolyn Vita en Borasol gel, naast verschillende andere hoogwaardige en effectieve producten. Elk artikel is zorgvuldig geselecteerd om te bijdragen aan een gezonde en gebalanceerde levensstijl.
Via de contactpagina op de website of via e-mail.
Dit hangt af van je locatie en bestelling.
Je kunt op de hoogte blijven van nieuwe producten en promoties van Mi Cielo door ze te volgen op TikTok. Hier delen ze regelmatig updates over hun nieuwste producten, aanbiedingen en acties.
Bij Mi Cielo draait alles om eerlijke verzorging. Onze producten worden met zorg gemaakt en voldoen aan hoge kwaliteitsnormen.
© Mi cielo - 2025
All Rights Reserved